- Home
-
Rekeningnummer aanpassen
Je Groeipakket automatisch op je rekening? Goed plan!
Vul hieronder je gegevens in en we verwerken je aanvraag zo snel mogelijk. Vul ook je e-mailadres in zodat we de wijziging kunnen bevestigen.
Als je wenst, kunnen wij je Groeipakket betalen op een bankrekening, in plaats van per cheque. De voordelen?
- De betaling is veiliger en sneller:
De gezinsbijslag staat binnen de 2 werkdagen op je rekening, een circulaire cheque kan tot 10 dagen onderweg zijn. Er is een wachttijd van 3 tot 6 maanden bij verlies of niet ontvangen van een circulaire cheque, alvorens deze opnieuw kan worden uitgegeven. - De betaling is voordeliger:
Bepaalde banken kunnen kosten aanrekenen bij het innen van een circulaire cheque. Een storting op een rekening is altijd gratis. Meer informatie kan je vragen aan jouw bank. - De betaling kan niet geschorst worden omwille van het niet innen van een circulaire cheque:
Bij betaling met circulaire cheque, zal de betaling Groeipakket onmiddellijk geblokkeerd worden, zodra er 2 opeenvolgende betalingen niet worden geïnd.
Het Groeipakket wordt betaald aan de persoon die de begunstigden onder elkaar aanduiden, of aan de persoon die deze vervangt in het gezin. We kunnen het Groeipakket dus alleen storten op een bankrekening op naam van de aangeduide begunstigde of op naam van beide begunstigden.
Met het onderstaande formulier kan je ons het rekeningnummer meedelen.
Heb je geen Belgisch rekeningnummer? Stuur dan een mailtje naar vlaanderen@infino.be. We helpen je graag verder.
Opgelet: ben je met twee begunstigden voor het Groeipakket? Dan hebben we beide handtekeningen nodig.
Op deze pagina
Op welke rekening mag Inifno storten?
Op welke rekening mag je je Groeipakket ontvangen?
- Het Groeipakket wordt betaald op een lopende rekening op naam van de begunstigde (meestal de moeder) of op een gezamenlijke rekening op naam van de begunstigde en hun partner.
- In het geval van een gezamenlijke rekening moet de begunstigde vrije toegang tot de rekening hebben.
- Als er twee begunstigden zijn, moeten jullie allebei het onderstaande formulier invullen en ondertekenen.
Heb je geen Belgisch bankrekeningnummer? Stuur dan een e-mail naar vlaanderen@infino.be. We helpen je graag verder.
Woon je in Vlaanderen? Dan kun je hier je rekeningnummer doorgeven
- Wijzig vervolgens je rekeningnummer in het daarvoor bestemde veld en klik op "Opslaan"
Opgelet: vink het vakje "Toestemming om te controleren bij de bank" aan. Dan kunnen wij je gegevens verifiëren en je rekening valideren.
Aanmelden bij My Infino
De uitbetalingskalender
Wil je weten wanneer we uitbetalen op je rekening?
Je vindt alle uitbetalingsdagen op onze kalender. Opgelet: deze geeft de dag waarop wij ten laatste uitbetalen. Het kan even duren voor het bedrag effectief op je rekening staat. Je zal zien dat dit wel sneller gaat dan met een papieren cheque.
Ik wil de kalender raadplegen